Monday, April 16, 2012

Rindu

Pengajaran.....hidup ni memang mengajar manusia ... seperti aku bersabar .....Dugaan yang datang begitu meruntun hati,sebak dan tagis tak siapa mengerti. Hanya tagis mampu mengubat rindu dan hanya keazaman yang bisa ku jadikan teman.

Aku terima segala dugaan mu ni dengan reda, walam pun hati manusia ini meronta-ronta tidak dapat menerimanya tapi aku pasrah untuk melihat kesenangan insan yang begitu iklas memberi kasihnya kepada aku.

Sungguh pepisaan ini begitu menyakitkan kerana takwa pada Mu ya Allah aku mohon kekuatan dari mu, keran aku tahu ini adalah ketentuan mu.

Ya Allah sesungguhnya kau MAHA MENGETAHUI masa hadapan aku mohon padaMU agar KAU kuatkan hatinya menerima dugaan ini sesungguhny aku pecaya ada hikmah pada semua yang berlaku.



Doa cinta nabi daud

Ya Allah
aku mohon cintamu dan cinta insan yang
mencintaimu serta yang dapat mendekatkan
aku kepada cintamu

Ya Allah
jadikanlah cintamu sesuatu yang paling aku cintai
daripada cintaku kepada keluargaku, hartaku, dan
air yang dingi

Ya Allah
hidupkanlah hatiku dengan cintamu dan
jadikanlah aku seperti apa yang Engkau cintai

Ya Allah
jadikanlah aku mencintaimu dengan segenap
cintaku dan seluruh usahaku demi
keredhaan mu

Amin...


p/sA ku titip untuk insan yang iklas kasih pada ku.

No comments:

Post a Comment